torsdag 9 oktober 2014

Täcks det av försäkringen, del 3?


Min navigering genom den Amerikanska byråkratin fortsätter.

  • Jag vände mig till vår läkare igen för att se om vi kunde få reda på om testerna skulle täckas.
  • Läkaren hänvisade till att proverna gjordes av labbet, så jag fick fråga labbet (separat företag).
  • Labbet kunde ge mig detaljer på vilka tester som de olika koderna representerade, men kunde inte avgöra om de täcktes. De hänvisade mig till försäkringsbolaget igen.
  • Försäkringsbolaget nämnde att jag kunde få besked i förväg på om de skulle täckas, men att jag skulle vända mig till läkaren som skulle faxa in E's journaler tillsammans med koderna på de prover vi ville göra. De skulle kunna ge besked inom 14 dagar.
  • Bollen ligger nu hos läkaren som skall se över om de kan faxa informationen för att få en "Medical Pre-determination"...

Som tur är har vi en månad på oss innan testerna måste vara gjorda. Det skall bara ta en vecka att få tid för provtagning. Om vi får besked inom 14 dagar och en tid inom en vecka så löser sig att förhoppningsvis till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar