fredag 8 maj 2015

Interview Letter.

Igår kom till slut brevet med datumet för min medborgarskapsintervju. Måndag eftermiddag den 8e Juni skall jag infinna mig för att intervjuas. Jag fick också en lista på en hel del papper jag måste ha med mig. Vissa visste jag om (skattebesked för de tre senaste åren), annat får jag samla på mig innan intervjun. Konstigt nog är det nästan bara saker som jag redan skickat in tidigare i processen; kopia på "wedding certificate", dokument som visar att vi har gemensam ekonomi (för att igen visa att vi inte gift oss bara för att jag skall kunna flytta till USA) etc. Det som kan bli lite krångligt är att jag måste ha en certifierad kopia på alla eventuella födelseattester. Då det tydligen tar ett litet tag att få den officiella födelseattesten så hoppas jag att jag hinner ordna en certifierad kopia på den innan det är dags för intervju.
Nu måste jag prata med chefen för att ordna ledigt för intervjun...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar