tisdag 2 juni 2015

Week One

Baby E har blivit lite jobbigare att ha att föra med på natten. Det är fortfarande inte så farligt dock. Han är så hungrig nu att jag får ge honom lite mat och sedan byta blöjan innan han får lite till, annars spyr han upp lite av det ibland. Hans mage har inte riktigt hunnit växa i takt med aptiten tror jag... Jag får gå upp ungefär var tredje timme och det tar ca 40-60 minuter innan han är i säng igen varje gång.

Vi vill undvika att använda engångsblöjor, så vi har köpt in gDiapers (gdiapers.com/)  för att prova att använda "cloth diapering". Den allra minsta storleken av blöja kunde vi bara använda engångs-"inserts" i. De är i alla fall komposterbara, så det känns i alla fall bättre än att köra med vanliga engångsblöjor. Igår fick vi slut på vårt packet med ingångs "inserts" så vi provade att använda nästa storlek på blöjan. Det visade sig att det gick bra, så nu använder vi bara tvättbara "inserts" i blöjorna.



Den här veckan har varken E eller jag ätit helt regelbundet, så vi har gått ned i vikt båda två. För min del har jag tappat 4 lbs. Det är exakt lika mycket som jag gick upp sedan vi slutade motionera tillsammans :-). E har naturligtvis gått ned betydligt mer sedan hon födde vår sån. Än så länge har hon tappat ett par lbs varje dag och har totalt tappat 25 lbs (på 9 dagar).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar