fredag 12 september 2014

Introduktion.

Jag brukade bo i Uppsala tills jag träffade en Amerikansk tjej som kommit till Uppsala Universitet som utbytesstudent. Vi hade ett par underbara månader, men ganska snart var det dags för henne att återvända till USA. Vi hade ett långdistansförhållande i ett och ett halvt år medan hon blev klar med sin utbildning, sedan kom hon till Sverige och läste en masters i Uppsala.
Vi gifte oss 2011 och ett år senare gick flyttlasset till andra sidan pölen då E ville pröva lyckan på hemmaplan. Jag sade upp mig från mitt välbetalda jobb och vi sålde det mesta vi ägde. Varken hon eller jag hade något jobberbjudande, så det var absolut ett osäkert äventyr vi gav oss in på.
Nu två år senare är det dags för ett nytt äventyr. Vi skall få barn.

Tanken med den här bloggen är att skriva lite om hur det är att få barn här i USA ur ett Svenskt perspektiv. Nu är vi redan ett antal veckor inne i detta nya äventyr, så de första blog-inläggen är retroaktiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar